header-image
Radius: Off
Radius:
km Set radius for geolocation
Search

Τροποποίηση Γενικού Κανονισμού Λιμένα Υπ. Αριθ. 20. |Covid-19

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΣΠΟΡ

Κέρκυρα, 23/04/2020
Αρ. Πρωτ.: 117
Προς: κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη
Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιώτικης Πολίτικης
μέσω email: minister@yna.gov.gr,
minister.office@yna.gov.gr

Θέμα: Τροποποίηση Γενικού Κανονισμού Λιμένα Υπ. Αριθ. 20.

Αξιότιμε κ. Υπουργέ

Με την παρούσα αναφερόμαστε στα πολύ σοβαρά προβλήματα που έχουν προκληθεί από την πανδημία του κορονοϊού(Covid-19), στις μικρές επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες, που δραστηριοποιούνται στον χώρο της εκμίσθωσης των θαλασσίων μέσων αναψυχής από τα περιοριστικά μέτρα με αποτέλεσμα την αναστολή των εργασιών τους στο σύνολο αυτών.

Ο φορέας μας καταβάλει σημαντικές προσπάθειες με εισηγήσεις του προς την πολιτεία, όπως θεσμικά προβλέπεται, για την λήψη μέτρων στήριξης και διατήρησης της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων για την επόμενη ημέρα.

Ο τουρισμός είναι αυτή την ώρα στο σημείο μηδέν.

Σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ «οι επιπτώσεις από τον κορονοϊό στην οικονομία και ιδιαίτερα στον τουρισμό, αυξάνονται καθημερινά και η πραγματικότητα είναι ότι θα χρειασθούν αρκετές εβδομάδες, σύμφωνα με το ευνοϊκό σενάριο, έως ότου η κατάσταση ισορροπήσει. Σε αυτήν τη φάση, είναι σαφές ότι έως τα τέλη Μαΐου τουλάχιστον, το αρνητικό κλίμα θα διογκώνεται. Στη συνέχεια περιμένουμε μία εξισορρόπηση και, εάν εξελιχθεί το θετικό σενάριο, ελπίζουμε σε ανάκαμψη το δεύτερο εξάμηνο του έτους».

Θα αργήσει πολύ το διάστημα που η τουριστική βιομηχανία θα ξανά πετύχει τα επίπεδα του 2019.  Θα απαιτηθεί πολύς χρόνος και προσπάθεια από όλους τους φορείς, ώστε οι επιχειρήσεις του κλάδου μας να παραμείνουν βιώσιμες και να συνεχίσουν τη μεγάλη προσφορά τους στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, την απασχόληση και την διασφάλιση της υψηλής ποιότητας παροχής υπηρεσιών.

Προτεραιότητά μας παραμένει και αποτελεί η στήριξη των επιχειρήσεων και η διατήρηση των θέσεων εργασίας, ώστε να στηριχθεί και να διατηρηθεί από την πλευρά μας η τουριστική βιομηχανία. Τα θαλάσσια μέσα αναψυχής είναι ιδιαίτερα δημοφιλή  τα τελευταία χρόνια και απευθύνονται σε τουρίστες που ταξιδεύουν ειδικά για αυτά  αναζητώντας κάθε φορά ελκυστικούς  προορισμούς που διαθέτουν θαλάσσια μέσα αναψυχής  είτε ως μέρος των διακοπών τους είτε ως ξεχωριστή εμπειρία. Ως εκ τούτου, πολλές χώρες “διεκδικούν” μερίδιο σε αυτήν την αγορά τουριστών που δεν είναι συγκυριακοί και τυχαίοι, καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια ανάδειξης και αξιοποίησης του φυσικού τους περιβάλλοντος.

Έχοντας υπόψη τα ανωτέρω, θεωρούμε αναγκαίο στο σχεδιασμό σας να λάβετε σοβαρά υπ’ όψιν και τα θέματα λειτουργίας των επιχειρήσεων μας, τα οποία σας έχουμε ήδη γνωστοποιήσει με  τα υπ’ αριθμ. 97 / 29-11-2019 έγγραφό μας  και έχουμε επανειλημμένως συζητήσει με το γραφείο σας.

 Δεδομένου του μικρού χρονικού διαστήματος που απομένει μέχρι την έναρξη λειτουργίας των επιχειρήσεων του κλάδου μας για την φετινή σεζόν, απευθύνουμε δια της παρούσης επιστολής, αίτημα για την ικανοποίηση  -στην παρούσα φάση- τουλάχιστον μέρους των τεθέντων ζητημάτων μας, μείζονος σημασίας για την ορθή και άρτια λειτουργία των επιχειρήσεών μας. Προς τούτο, παρακαλούμε όπως λάβετε υπόψη σας, υπό το χαρακτήρα του επείγοντος, τις κάτωθι εισηγήσεις μας για τροποποιήσεις όπως ακολούθως τα καταγράφουμε:

1) Άρθρο 14 Κανό- Καγιάκ παρ γ και άρθρο 34 Άλλες διατάξεις παρ 3.1 SUP .

Κατά την τελευταία τροποποίηση του κανονισμού έγινε λανθασμένη διατύπωση με αποτέλεσμα να απαγορεύεται ρητά η χρησιμοποίηση κανό και SUP σε άτομα κάτω των δεκαπέντε ετών (15).

Ζητάμε το λάθος αυτό να διορθωθεί.

2) Άρθρο 8 παρ γ

 Στο  άρθρο αυτό  που αναφέρεται στο σκάφος έλξης ορίζεται ότι : “το σκάφος φέρει και ένα εφεδρικό μεταλλικό δοχείο καύσιμης ύλης με πώμα ασφαλείας και περιεχόμενο τουλάχιστον τριών (3) λίτρων ή εφεδρική δεξαμενή (ρεζερβουάρ) ανάλογου περιεχομένου.”

Η διάταξη αυτή σχετικά με την εφεδρική δεξαμενή είναι αναχρονιστική διότι τα σκάφη πλέον στο σύνολό τους σχεδόν διαθέτουν όργανο στάθμης καυσίμου, η εφεδρική δεξαμενή δεν εξυπηρετεί πλέον κανένα σκοπό αποτελεί όμως πιθανή εστία πυρκαγιάς.

Ζητάμε να αναδιατυπωθεί η παράγραφος αυτή σε όλα τα άρθρα στα οποία συναντάται ως εξής :  “το σκάφος, εφόσον δεν διαθέτει όργανο στάθμης καυσίμου, φέρει και ένα εφεδρικό μεταλλικό δοχείο καύσιμης ύλης με πώμα ασφαλείας και περιεχόμενο τουλάχιστον τριών (3) λίτρων ή εφεδρική δεξαμενή (ρεζερβουάρ) ανάλογου περιεχομένου.”

3) Άρθρο 6 Θαλάσσιο Αλεξίπτωτο.

Παρ 4. “Απαγορεύεται η χρησιμοποίηση (έλξη) αλεξίπτωτων τριών (3) ή περισσότερων θέσεων. “

Η τεχνολογία σκαφών έλξης και αλεξιπτώτων έχει προχωρήσει, οι προδιαγραφές των κατασκευαστών αλεξιπτώτων αναφέρονται πάντα στα συνιστώμενα κιλά ανύψωσης για κάθε αλεξίπτωτο και όχι στον αριθμό των ατόμων που επιβαίνουν. Σε άλλες χώρες δεν αναφέρεται κανένας περιορισμός στην νομοθεσία ( βλέπε Γαλλία ) ενώ σε άλλες επιτρέπεται με μέγιστο όριο συνολικών κιλών των τριών επιβαινόντων ( WSIA  Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής).

Ζητάμε να επιτραπεί η έλξη αλεξίπτωτων τριών (3)  θέσεων με μέγιστο συνολικό βάρος επιβαινόντων εκατόν ογδόντα (180) κιλών.

Παρ 10. “Η πτήση με αλεξίπτωτο επιτρέπεται σε άτομο που γνωρίζει κολύμβηση και είναι ηλικίας τουλάχιστον δέκα οκτώ (18) ετών. Για άτομο μικρότερης ηλικίας, αλλά άνω των δεκατεσσάρων (14) ετών, η πτήση με αλεξίπτωτο επιτρέπεται μετά από συγκατάθεση του ασκούντος τη γονική μέριμνα με την οποία βεβαιώνεται παράλληλα ότι ο ανήλικος γνωρίζει κολύμβηση.”

Κατά τη διάρκεια της πτήσης οι επιβαίνοντες δεν απαιτείται να κάνουν οιονδήποτε χειρισμό, υπάρχει δε συνεχής επαφή με του πλήρωμα του σκάφους έλξης και η πτήση με αλεξίπτωτο είναι εξίσου ασφαλής με άλλες έλξεις.

Η ρητή απαγόρευση πτήσης, ακόμη και με γονική συναίνεση ή γονική συμμετοχή ( πτήση π.χ.  πατέρας – γιός) σε άτομα κάτω των δεκατεσσάρων (14) ετών, είναι υπερβολικά αυστηρή.

Είναι γεγονός ότι ένα μεγάλο ποσοστό πελατών είναι γονείς που συνοδεύουν παιδιά σε διπλές πτήσεις.

Σε άλλες χώρες δεν αναφέρεται κανένας περιορισμός στην νομοθεσία ( βλέπε Γαλλία ) ενώ σε άλλες επιτρέπεται ξεκινώντας υπό προϋποθέσεις από τα πέντε (5) μόλις χρόνια, ( WSIA  Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής).

Ζητάμε να επιτραπεί η πτήση με γονική συναίνεση από την ηλικία των οκτώ (8) ετών εφόσον ο ανήλικος συνοδεύεται από ενήλικο στο αλεξίπτωτο και από την ηλικία των δώδεκα ετών (12) χωρίς να  συνοδεύεται από ενήλικο στο αλεξίπτωτο.

Σχετικά με τις αναφορές σε νομοθεσία άλλων κρατών έγγραφα έχουν κατατεθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου σας στο παρελθόν και θα θέσουμε στη διάθεσή σας εκ νέου όποτε αυτό ζητηθεί.

4)  Αρθρο 23 παρ 1 ββ

Σύμφωνα  με την πιο πάνω διάταξη ο εκμισθωτής μεταξύ των άλλων προσόντων πρέπει : “Να κατέχει άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους. Στην περίπτωση που το υποβαλλόμενο αίτημα δεν αφορά στην εκμίσθωση ελκόμενων από ταχύπλοο σκάφος θαλασσίων μέσων αναψυχής η ισχύς της διάταξης αυτής αρχίζει να ισχύει από την 01-01-2020.”

Με τη διάταξη αυτή, ακόμη και ο εκμισθωτής που δεν διαθέτει μηχανοκίνητα μέσα υποχρεώνεται να διαθέτει άδεια χειριστή ταχύπλοου. Εφόσον δεν διαθέτει και συνακόλουθα δεν  χειρίζεται ταχύπλοο για τους σκοπούς της επιχείρησης του πιστεύουμε ότι αυτό δεν του είναι απαραίτητο. Αντίθετα επιβάλλει σε προχωρημένης ηλικίας άτομα, ύστερα από 30 και πλέον χρόνια εργασίας στον χώρο αυτό, να εφοδιαστούν με  άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους με απρόβλεπτο αποτέλεσμα για αυτούς.

Ζητάμε λοιπόν το η παράγραφος αυτή να τροποποιηθεί ως εξής: “  Στην περίπτωση που το υποβαλλόμενο αίτημα δεν αφορά στην εκμίσθωση ελκόμενων από ταχύπλοο σκάφος θαλασσίων μέσων αναψυχής να κατέχει άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους μόνο εφόσον διαθέτει ταχύπλοο σκάφος ως σωστικό.”

5) Άρθρο 23 παρ 1 γγ.

Κατόπιν αιτήματος του Συνδέσμου μας θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά η προϋπηρεσία στους εκμισθωτές και νόμιμους εκπροσώπους αυτών για την εκμίσθωση ελκόμενων από σκάφος θαλασσίων μέσων.

Ωστόσο, αν και το θαλάσσιο αλεξίπτωτο,  είναι κάτι πολύ διαφορετικό από τα άλλα ελκόμενα και επισήμως δεν υπάρχει εκπαίδευση για αυτό, παρόλα αυτά χειριστές με δίπλωμα προπονητή χωρίς να έχουν διδαχτεί έλξη αλεξιπτώτου έχουν το δικαίωμα σύμφωνα με τον ΓΚΛ 20 να διενεργούν έλξη.

Ζητάμε λοιπόν εφόσον πρόκειται να εκδοθεί άδεια που συμπεριλαμβάνει θαλάσσιο αλεξίπτωτο η μία τουλάχιστον σεζόν προϋπηρεσίας ( 60 εργάσιμες ημέρες) να έχουν γίνει σε επιχείρηση με θαλάσσιο αλεξίπτωτο ώστε πρακτικά να γίνεται εκπαίδευση και να αποκτάται εμπειρία υπό επιτήρηση από παλαιότερο έμπειρο χειριστή προς όφελος της ασφάλειας.

6)  Άρθρο 23 παρ 5 ιι

“ Εάν το χρονικό διάστημα ισχύος της άδειας εκμίσθωσης υπερβαίνει τον χρόνο ισχύος του ασφαλιστήριου

συμβολαίου, ο εκμισθωτής μεριμνά για την ανανέωση του πριν τη λήξη ισχύος του τελευταίου, υποβάλλοντας

και φωτοαντίγραφο αυτού στη Λιμενική Αρχή. Σε περίπτωση που το ασφαλιστήριο συμβόλαιο δεν ανανεωθεί

πριν τη λήξη ισχύος του, η άδεια εκμίσθωσης θαλάσσιων μέσων αναψυχής παύει αυτοδικαίως να ισχύει. Με απόφαση της Λιμενικής Αρχής, η οποία φέρει διαπιστωτικό και μόνο χαρακτήρα, ανακαλείται η άδεια αυτή,.”

Η διάταξη αυτή τίθεται κατά παράβαση του Νόμου 4256/2014 άρθρο 14 παρ. 4.α., που προβλέπει: ‘’Η μετακίνηση και κυκλοφορία των πλοίων αναψυχής και των επαγγελματικών τουριστικών ημερόπλοιων του Πρώτου Μέρους του παρόντος νόμου, καθώς και των μικρών σκαφών ή άλλων θαλάσσιων μέσων αναψυχής τα οποία θεωρούνται ταχύπλοα, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς λιμένα, επιτρέπεται μόνον αν αυτά είναι ασφαλισμένα.’’ Ειδικότερα στη συγκεκριμένη περίπτωση, ανατρέπεται , με άρθρο αστυνομικής διάταξης (Άρθρο 23 παρ 5 ιι του  Γ.Κ.Λ. 20),  η βούληση του τυπικού νομοθέτη όπως διατυπώνεται στο  άρθρο 14 παρ. 4α του Ν. 4256/2014, η οποία συνίσταται στην ασφαλιστική κάλυψητων μικρών σκαφών ή άλλων θαλάσσιων μέσων αναψυχής τα οποία θεωρούνται ταχύπλοα, μόνο κατά την μετακίνηση και κυκλοφορία τους. Μόνη και απόλυτα επιβεβλημένη λύση σε αυτήν την αντιφατικότητα, είναι η εναρμόνιση της  διάταξης  του άρθρου 23 παρ 5 ιι του  Γ.Κ.Λ. 20  με τις διατάξεις του ν. 4256/2014 (Α΄92), όπως ισχύει.

 Οι επιχειρήσεις μας είναι οι μοναδικές επιχειρήσεις Λιμενικού ενδιαφέροντος που κατά την περίοδο μη λειτουργίας τους, ( χειμερινή ), και ενώ τα σκάφη μας δεν “μετακινούνται ή κυκλοφορούν” πρέπει να ασφαλίζονται, έστω και είναι αποθηκευμένα και μάλιστα με ποινή αυτοδίκαιης παύσης της άδειάς μας, ( δηλ. Ξαφνικό θάνατο ). Κανένας συνάδελφος μας δεν θέλει να δουλεύει ανασφάλιστος

 Ζητάμε να εναρμονιστεί η εν λόγω διάταξη με την παράγραφο 4.α. του άρθρου 14 του Ν 4256/2014 όπως γίνεται σε όλους τους κλάδους ( τουριστικά ημερόπλοια, τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη, που υπάγονται στις διατάξεις του  του Ν. 4256/2014,   ταχύπλοα και μηχανοκίνητα σκάφη που υπάγονται στις διατάξεις του Γ. Κ.Λ. 38).

7)  Άρθρο 23 παρ 19

“ Απαγορεύεται να διενεργείται από τον εκμισθωτή η παράλληλη εκμετάλλευση εντός του παραχωρουμένου με την πράξη του αρμόδιου φορέα χώρου επί του αιγιαλού για οποιονδήποτε άλλο λόγο, ενδεικτικά δε αναφέρονται η τοποθέτηση καθισμάτων, ανακλίντρων, μέσων προφύλαξης από τον ήλιο, τοποθέτηση θαλασσίων μέσων αναψυχής που δεν αναφέρονται στην άδεια εκμίσθωσης που κατέχει κλπ”.

Η διάταξη αυτή δεν λαμβάνει υπόψη της την ορθή λειτουργία μιας επιχείρησης εκμίσθωσης θαλάσσιων μέσων αναψυχής και μας καθιστά παραβάτες όταν χρησιμοποιούμε συνήθης επιχειρηματικές πρακτικές λειτουργώντας πάντα με ασφάλεια.

Η απαγόρευση τοποθέτηση θαλασσίων μέσων αναψυχής που δεν αναφέρονται στην άδεια εκμίσθωσης που κατέχει η οποία αφορά σύμφωνα με μετέπειτα διευκρινιστική εγκύκλιο μέσα κατά είδος και αριθμό μας βρίσκει σύμφωνους ως προς το είδος των θαλασσίων μέσων αναψυχής αλλά όχι ως προς τον αριθμό τους.

Πολλά από τα θαλάσσια μέσα αναψυχής που εκμισθώνουμε έχουν άμεση σχέση με τη σωματομετρία των μισθωτών και τις καιρικές συνθήκες πχ οι ιστιοσανίδες εξαρτώνται σε μέγεθος και σχήμα από το βάρος την ικανότητα του μισθωτή και τις καιρικές συνθήκες.

Άρα λοιπόν για να εκμισθώνονται ταυτόχρονα ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών βάρους και ικανότητας πελατών όλες οι ιστιοσανίδες που κατά αριθμό έχει στην άδεια του ο εκμισθωτής πρέπει να διαθέτει πολλές περισσότερες ως εφεδρικές.

Το ίδιο ισχύει για το θαλάσσιο αλεξίπτωτο πρέπει να έχουμε πολλά μεγέθη για να καλύψουμε την γκάμα βάρους πελατών και έντασης ανέμου.

Σε ότι αφορά άλλα μηχανοκίνητα μέσα, καταλαβαίνετε ότι χρειάζονται εφεδρικά σκάφη ώστε να μην υπάρχει απώλεια εισοδήματος λόγο ζημίας δεδομένου ότι σε πολλά μέρη υπάρχει έλλειψη υποστήριξης από κατάλληλα συνεργεία κατά τη θερινή περίοδο.

Συνάδελφος μας λοιπόν που λειτουργεί με ασφάλεια και επιχειρηματικά σωστά τιμωρείται για τα εφεδρικά μέσα που διαθέτει σε ετοιμότητα χωρίς να τα χρησιμοποιεί.

Δεδομένου λοιπόν ότι ο παραχωρούμενος χώρος επαρκεί για όλα τα εφεδρικά μέσα δεν βλέπουμε το σκοπό αυτής της περιοριστικής διάταξης δεδομένου ότι υπάρχει στο Άρθρο 24 παρ 2 διάταξη ως εξής :“Απαγορεύεται η εκμίσθωση περισσότερων θαλασσίων μέσων αναψυχής από όσα, κατά είδος και αριθμό, αναγράφονται στην άδεια εκμίσθωσης.” η οποία είναι σαφής, ουσιαστική και ορθή.

Ζητάμε να τροποποιηθεί η εν λόγω διάταξη ως εξής :” ……..τοποθέτηση θαλασσίων μέσων αναψυχής κατά είδος που δεν αναφέρονται στην άδεια εκμίσθωσης που κατέχει”.

Επίσης να προστεθεί διάταξη που να μας επιτρέπει να δηλώνουμε τα εφεδρικά μέσα που διαθέτουμε ώστε αυτά να αναγράφονται και στην άδεια εκμίσθωσης.

8) Άρθρο 24 Έκταση πλόων.

Παρ. 1 γ “των εκμισθούμενων ταχυπλόων σκαφών και των εκμισθούμενων μηχανοκίνητων λέμβων, πέραν του ορίου που καθορίζεται στις άδειες εκτέλεσης πλόων.”

Παρ. 2 “ οι αναφερόμενες στην παρ 1 του παρόντος άρθρου αποστάσεις μπορούν να αυξομειώνονται με απόφαση του Προϊσταμένου του αρμόδιου κατά περίπτωση Κεντρικού Λιμεναρχείου , Λιμεναρχείου ή Υπολιμεναρχείου ανάλογα με τις ιδιομορφίες και ιδιαιτερότητες της περιοχής.”

Στο άρθρο 20 του ΓΚΛ 23 “Τοπικά όρια ισχύος αδειών” καθορίζονται τα ελάχιστα όρια απομάκρυνσης των επαγγελματικών μικρών σκαφών ώστε δεδομένων των προδιαγραφών και εφοδίων τους να μην κινδυνεύουν.

Υπάρχει πρόβλεψη στο άρθρο 4 ως εξής “ Οι αναφερόμενες στις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος άρθρου αποστάσεις μπορούν να επιμηκύνονται με απόφαση της οικείας Λιμενικής Αρχής ανάλογα με τις ιδιομορφίες και ιδιαιτερότητες της περιοχής τους.”

Το νόημα λοιπόν του άρθρου 20 του ΓΚΛ 23 είναι να ορίσει τα ελάχιστα ασφαλή όρια απομάκρυνσης τα οποία αναγράφονται στις άδειες εκτέλεση πλόων και ως τέτοια δύναται μόνον να επιμηκύνονται ανάλογα   “με τις ιδιομορφίες και ιδιαιτερότητες της περιοχής τους.”

Ζητάμε να εναρμονιστεί η παρ. 2 του άρθρου 24 του ΓΚΛ 20 με το άρθρο 4 του ΓΚΛ 23 ως εξής:

“Οι αναφερόμενες στην παρ 1. β του παρόντος άρθρου αποστάσεις μπορούν να επιμηκύνονται με απόφαση του Προϊσταμένου του αρμόδιου κατά περίπτωση Κεντρικού Λιμεναρχείου , Λιμεναρχείου ή Υπολιμεναρχείου ανάλογα με τις ιδιομορφίες και ιδιαιτερότητες της περιοχής.”

9) Αετοσανίδα- kitesurf(Εγκύκλιος 2127/02/2011/09-05-2011)

Σύμφωνα με τις ειδικότερες προϋποθέσεις για τη χορήγηση άδειάς εκμίσθωσης Αετοσανίδας- kitesurf αναγράφεται:

Α) “Η ανύψωση του αετού της αετοσανίδας, διενεργείται από χώρο της παραλίας στην προέκταση του προαναφερόμενου θαλάσσιου διαδρόμου, διαστάσεων εκατό επί είκοσι (100 Χ 20) μέτρων.” (Εγκύκλιος 2127/02/2011/09-05-2011, ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΕΚΜΙΣΘΩΣΗΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΑΕΤΟΣΑΝΙΔΑΣ, ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2)

Η έννοια της πρώτης (Α) εκ των άνω διατάξεων ερμηνεύεται από το Υπουργείο Οικονομικών ως χώρος εκμισθωμένος, γεγονός που σύμφωνα με τον Νόμο 2971, που διέπει τις μισθώσεις αιγιαλού και παραλίας, απαγορεύεται να συμβεί λόγω περιορισμών στην συνολική έκταση- επιφάνεια μίσθωσης(μέγιστη δυνατή επιφάνεια μίσθωσης – τριακόσια τετραγωνικά μέτρα(300μ2)).

Ερμηνευτική εγκύκλιος του Υπουργείου σας στην οποία αναφέρεται ότι η συγκεκριμένος επιφάνεια δεν είναι απαραίτητο να εκμισθώνεται δεν έγινε αποδεκτή με αποτέλεσμα να μην δύναται πλέον να εκδίδονται σχετικές άδειες.

Ας μην ξεχνάμε δε ότι οι σχετικές άδειες εκδίδονται εκτός πολυσύχναστων παραλιών δηλαδή μακριά από συνωστισμένο κόσμο, ομπρελοκαθίσματα κλπ. Δεδομένου λοιπόν ότι η Αετοσανίδα- kitesurf μπορεί να ανυψωθεί και από το νερό αλλά και το γεγονός ότι δεν μπορεί να απαγορευτεί η ελεύθερη διέλευση κοινού από κανένα τμήμα του αιγιαλού και παραλίας είτε υπάρχει παραχώρηση είτε όχι, ζητάμε να καταργηθεί το τμήμα της εν λόγω παραγράφου (Α) και να τονιστεί ακόμη περισσότερο η επαρκής προειδοποίηση του διερχόμενου κοινού με κατάλληλες προειδοποιητικές πινακίδες.

10) ΓΚΛ 23 παρ 2 άρθρο 2

Σύμφωνα με τους ορισμούς του άρθρου ισχύουν τα εξής:

« ΜΙΚΡΟ ΣΚΑΦΟΣ: Κάθε σκάφος, ανεξαρτήτως υλικού κατασκευής, ολικού μήκους μέχρι και:

α) επτά (07) μέτρων για επαγγελματικό μεταφοράς επιβατών ή

β) δέκα (10) μέτρων για επαγγελματικό αλιευτικό ή

γ) δέκα (10) μέτρων για επαγγελματικό φορτηγό ή

δ) δέκα (10) μέτρων για επαγγελματικό μεταφοράς επιβατών/αυτοδυτών και εξοπλισμού καταδύσεων για την εφαρμογή του άρθρου 10 του ν. 3409/2005 (Α΄ 273) ή

ε) δέκα (12) μέτρων για επαγγελματικό που εκμισθώνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Γενικού Κανονισμού Λιμένων αριθ. 38 (Β΄ 748/2004), όπως ισχύει, και μεταφέρει μέχρι και δώδεκα (12) επιβάτες ή

στ) δώδεκα (12) μέτρων για ερασιτεχνικό

Το σκάφος που χρησιμοποιούμε για την έλξη αλεξιπτώτου το οποίο έχει ενσωματωμένη εξέδρα είναι ένα σκάφος εξειδικευμένο που σαφώς δεν εμπίπτει σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες.

Εσφαλμένα και αναχρονιστικά πλέον τίθεται στην (α) κατηγορία και περιορίζεται στα επτά (7) μόλις μέτρα.

Όλα τα σκάφη αυτά που είναι πάνω από επτά (7) μέτρα εγγράφονται στα Νηολόγια με πολύ δυσμενέστερους οικονομικούς και διαδικαστικούς όρους.

Έχουμε λοιπόν ένα σκάφος με εξειδικευμένο χειριστή (άδεια χειριστή ταχυπλόου, δίπλωμα προπονητή ,προϋπηρεσία) που δεν κάνει μεταφορά επιβατών αλλά έλξη  σε περιορισμένα τοπικά όρια να μην θεωρείται μικρό  σκάφος, ενώ ένα άλλο που μεταφέρει αυτοδύτες με χειριστή ο οποίος κατέχει απλή άδεια χειριστή ταχύπλοου (περίπτωση δ)  και  ακόμη ένα το οποίο εκμισθώνεται με δώδεκα (12) επιβάτες και χειριστή ερασιτέχνη με απλή άδεια χειριστή ταχύπλοου τα οποία είναι στα δέκα (12) μέτρα ( περ. ε), να θεωρείται μικρό σκάφος με δικαίωμα εγγραφής στα ΒΕΜΣ. Για την έλξη του θαλάσσιου αλεξιπτώτου είναι ασφαλέστερο ένα μεγαλύτερο σκάφος λόγω βάρους και ιπποδύναμης από ένα μικρότερο.

Ζητάμε για λόγους ισότιμης μεταχείρισης, στο άρθρο 6 παρ. 3 του Γ.Κ.Λ  20, όπου περιγράφεται το σκάφος του θαλασσίου αλεξιπτώτου να χαρακτηριστεί, και, ως σκάφος  επαγγελματικό εγγεγραμμένο  στα ΒΕΜΣ, εφόσον  το μήκος του είναι έως δέκα (10) μέτρα  διαθέτει ενσωματωμένη εξέδρα με κατάλληλο μηχανισμό (βίντσι), και μεταφέρει μέχρι και δώδεκα (12) επιβάτες.

11) Άρθρο 21 παρ.1

Το πιο πάνω άρθρο ορίζει ότι: ‘’ Επιτρέπεται στους κατόχους περισσότερων της μίας αδειών εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής να χρησιμοποιούν τα ίδια σκάφη έλξης θαλασσίων μέσων αναψυχής, τηρουμένων των διατάξεων της περίπτωσης δ της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του παρόντος και υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι για τη χρήση αυτή έχει αποφανθεί θετικά προηγουμένως η Επιτροπή του άρθρου 35 με απόφασή της.’’

Ζητάμε να επεκταθεί η δυνατότητα αυτή  και για όλα τα άλλα  εκμισθούμενα θαλάσσια μέσα.

Σας ευχαριστούμε έκ των προτέρων και αναμένουμε και τις δικές σας ενέργειες.


Δελτιο Τυπου Πανελληνιου

Τελευταία νέα του Πανελλήνιου

Παρακαλούμε απαντήστε σε σύντομες ερωτήσεις για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε την επικοινωνία μαζί σας

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.