
Κέρκυρα, 26/10/2020
Αρ. Πρωτ.: 167
Προς: 1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ,
ΥΠΟΥΡΓΟ κ. ΣΠΥΡΙΔΩΝ – ΑΔΩΝΙ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ,
ΜΕΣΩ ΕΜΑΙL: minister.sec@mnec.gr
2. ΓΓ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΙΚΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΣΠΑ),
ΜΕΣΩ ΕMAIL: hellaskps@mnec.gr
Κοιν.: 1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ,
ΥΠΟΥΡΓΟ κ. ΙΩΑΝΝΗ ΠΛΑΚΙΩΤΑΚΗ,
ΜΕΣΩ ΕΜΑΙL: minister@yna.gov.gr, minister.office@yna.gov.gr,
2. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ,
ΥΠΟΥΡΓΟ κ. ΘΕΟΧΑΡΗ ΘΕΟΧΑΡΗ, ΜΕΣΩ ΕΜΑΙL: mintourismgr@gmail.com
Θέμα: Αίτημα υποβολής επιχειρήσεων εκμίσθωσης θαλασσίων μέσων αναψυχής ΓΚΛ 20 σε αναπτυξιακά προγράμματα ΕΣΠΑ.
Στο πλαίσιο του εθνικού αναπτυξιακού σχεδιασμού για την προγραμματική περίοδο 2021–2027 στο πλαίσιο του νέου Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης – ΕΣΠΑ 2021-2027 και των Προγραμμάτων του, σας υποβάλλουμε πιο κάτω προτάσεις με στόχο να συμβάλλουμε σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος μας και το πεδίο δράσης του στη διαμόρφωση των εθνικών κατευθύνσεων πολιτικής με γνώμονα την οικονομία, το ευρύτερο αναπτυξιακό περιβάλλον της χώρας και τις ευρωπαϊκές πολιτικές.
- Να υπάρξει πρόβλεψη ξεχωριστής κατηγορίας με συγκεκριμένες ειδικές αναφορές στον κλάδο: είναι ιδιαίτερος επιχειρηματικός κλάδος όσον αφορά την έκδοση άδειας λειτουργίας, τον τρόπο λειτουργίας και των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών που επικρατούν κατά την δραστηριοποίηση των επιχειρήσεων περιορίζοντας τις πραγματικές ημέρες εργασίας.
Αν λάβουμε υπόψιν μας ότι η τουριστική σεζόν έχει περί τις 180 ημέρες εργασίας για όλους τους κλάδους του τουριστικού τομέα ο δικός μας κλάδος συνήθως εργάζεται 80-100 ημέρες μόνο, λόγω καιρικών συνθηκών. Οι ετήσιες μονάδες εργασίας που πραγματοποιούνται είναι και αυτές ανάλογες.
- Στα γενικότερα προγράμματα ΕΣΠΑ ανταγωνιζόμαστε επιχειρήσεις άλλων κλάδων του τουριστικού και όχι μόνο τομέα που εργάζονται κάθε μέρα και πολλές φορές επί 24ώρου βάσεως επιτυγχάνοντας μεγαλύτερες βαθμολογίες. Ενώ, λοιπόν, οι επιχειρήσεις του δικού μας κλάδου έχουν μεγάλες απαιτήσεις σε κεφάλαια για αγορές και αντικαταστάσεις σκαφών και άλλου πανάκριβου και εξειδικευμένου εξοπλισμού δεν καταφέρνουν να ενταχθούν σε ΕΣΠΑ ώστε να βοηθηθούν όπως άλλες επιχειρήσεις.
- Υπάρχει λοιπόν ανάγκη να στηριχθεί, να αναπτυχθεί και να εκσυγχρονιστεί ένας κλάδος, που αποτελείται από χίλιες διακόσιες αδειοδοτούμενες επιχειρήσρεις, που μέχρι σήμερα είναι παραμελημένος αλλά, όμως, προσδίδει μια προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν της χώρας. Ας μην ξεχνάμε ότι δεν υπάρχει διαφημιστικό σποτ χωρίς να εμφανίζονται θαλάσσια μέσα αναψυχής και μεγάλο ποσοστό επισκεπτών της χώρας μας έρχονται στοχευμένα στα πλαίσια μίας θαλάσσιας δραστηριότητας του κλάδου μας.
- Επιλέξιμες δαπάνες μπορεί να είναι: Αγορά και αντικατάσταση μηχανοκίνητων και μη θαλασσίων μέσων αναψυχής, αγορά και αντικατάσταση σκαφών έλξης – κινητήρων και άλλου μηχανολογικού εξοπλισμού αυτών, αγορά εξοπλισμού αναλώσιμου ( σωσίβια, αλεξίπτωτα, φουσκωτά ελκούμενα, σχοινιά κ.λ.π.), ηλεκτρονικά μέσα για οργάνωση, δημιουργία website, ασφάλιση μηχανοκίνητου και μη εξοπλισμού δαπάνες μισθοδοσίας, μισθώματα, κ.λ.π.
- Ποσοστό επιδότησης: Με την ένταξη του κλάδου σε ξεχωριστή κατηγορία θα μπορέσει να υπάρξει υψηλό ποσοστό επιδότησης καθώς ο μηχανοκίνητος ή μη εξοπλισμός σε διάστημα λιγότερο των πέντε ετών δεν είναι λειτουργικός και αξιόπιστος ενώ πολλές φορές χρήζει αντικατάστασης λόγω περιβαλλοντολογικής νομοθεσίας ( εκπομπές ρύπων ).Εξοπλισμός δε που θεωρείται πάγιος αλλά πρακτικά είναι άμεσα αναλώσιμος όπως φουσκωτά, καναπέδες, σωσίβια, σχοινιά, σημαδούρες κλπ αντέχει το πολύ μια σεζόν και θα πρέπει να επιδοτηθεί με το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό.
