Registration

Εγγραφείτε στο Newsletter

Χορηγοί

 
 
Advertisements  |  Info: There are no items created, add some please.

Start promoting your business with us

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Donec at tempus erat. Duis gravida, magna sed ultrices viverra, diam tortor tempus mi, vitae tristique arcu eros sed nisl. Nunc vestibulum, est in dapibus varius, enim nibh pellentesque urna, sed dictum nulla nisl sit amet diam. Donec hendrerit diam tristique, porta diam id, tempor nisl. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus.

Loading…
Statistics: 34 Categories 24 Locations 69 Resources

People Are Satisfied

Loading…

Frequently Asked Questions

Έχω δίπλωμα προπονητή σκι αλλά δεν έχω προϋπηρεσία. Μπορώ να κάνω αίτηση στο λιμεναρχείο ότι στο πόστο  θα έχω ελκομενα   και να προσλάβω άτομο να κάνει έλξη αυτός με δικά μου πραγματα;

Αγαπητό μέλος,

 

σε απάντηση του ερωτήματος σας, σας διευκρινίζουμε ότι μέχρι τις 31/12/2019 όσοι έχουν δίπλωμα προπονητή θαλασσίου σκι, συμφωνά με τις προϋποθέσεις του κανονισμού, δεν χρειάζονται την προϋπηρεσία (εμπειρία). Η μόνη προϋπόθεση μέχρι τις 31/12/2109 είναι, εκτός από το δίπλωμα προπονητή θαλασσίου σκι, η κατοχή άδειας ταχύπλοου σκάφους επί διετία. Ακόμα σας επισημαίνουμε ότι από την 1/1/2020 η προϋπηρεσία πρέπει να συντρέχει στο πρόσωπο του κατόχου της άδειας, εκτός αν είναι νομικό πρόσωπο, οπότε τα προσόντα θα πρέπει να συντρέχουν στον κατά νόμο εκπρόσωπο του νομικού προσώπου.  

 

Με εκτίμηση, 

Από την Γραμματεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εκμισθωτών Θ.Μ.Α.

Γραφείο στην Κέρκυρα
Δευτέρα -Παρασκευή 9:30 -14:00

Τηλέφωνο 26610 38610

w-a-g.gr

Σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Λιμένος με αρ. 50, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (ΦΕΚ: 1151-13/5/2013) με θέμα «Διενέργεια εξετάσεων υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών − Εκπαιδευτές υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών − Σχολές εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών», το άρθρο 3, παρ. 19 ορίζει τα ακόλουθα: 

 

19. Αντίστοιχη άδεια εκδοθείσα στην αλλοδαπή, που κατέχει Έλληνας ή αλλοδαπός, γίνεται αποδεκτή, εφόσον έχει εκδοθεί ή αναγνωρισθεί επίσημα από κρατική Αρχή της χώρας προέλευσής της. Στην περίπτωση του προηγούμενου εδαφίου ο ενδιαφερόμενος, σε γενόμενο έλεγχο, πρέπει να φέρει επίσημη μετάφραση της άδειας που έχει αποκτηθεί στην αλλοδαπή, συνοδευόμενη από βεβαίωση της αντίστοιχης πρεσβευτικής ή προξενικής αρχής, ότι η Αρχή που την εξέδωσε είναι αρμόδια προς τούτο ή ότι ο φορέας που την εξέδωσε έχει αναγνωρισθεί επίσημα από κρατική Αρχή της αντίστοιχης χώρας. 

Κατά τη δική μας εκτίμηση, η πιο πάνω απαίτηση ισχύει για τους μόνιμα εγκατεστημένους στην Ελλάδα. Και τούτο διότι, εφόσον κάποιος αλλοδαπός ο οποίος επισκέπτεται τη χώρα για ολιγοήμερες διακοπές δεν είναι λογικά δυνατόν να προβεί στις πιο πάνω ενέργειες για εξομοίωση της άδειας του. Συνεπώς, η νόμιμη άδεια που κατέχει από την αλλοδαπή, ιδίως για τους προερχόμενους από την Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι ισχυρή. Με αφορμή το ερώτημά σας, θα προβούμε σε διευκρίνιση της ανωτέρω παραγράφου από την αρμόδια διεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας. 

Επίσης, σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Λιμένος 23, το άρθρο 20, ως προς τα τοπικά όρια ισχύος αδειών, ορίζει τα ακόλουθα: 

1. Τα επαγγελματικά σκάφη μεταφοράς επιβατών, μηχανοκίνητα ή ιστιοφόρα με εφεδρική μηχανή, απαγορεύεται να απομακρύνονται πέραν των τριών (3) ν. μιλίων από το σημείο αναχώρησής τους, εφόσον δεν φέρουν: 

α) πομποδέκτη ραδιοτηλεφωνίας πολύ υψηλών συχνοτήτων (VHF) και άδεια εγκατάστασης σταθμού σύμφωνα με τον εκάστοτε ισχύοντα κανονισμό ραδιοτηλεπικοινωνιών. 

β) κλειστό κατάστρωμα ή στεγανούς χώρους που να τις κρατούν στην επιφάνεια της θάλασσας μετά την κατάκλυση των ανοικτών χώρων. Σε περίπτωση που φέρουν τον εξοπλισμό που αναφέρονται στα εδάφια (α) και (β) αυτής της παραγράφου μπορούν να απομακρύνονται μέχρι έξι (6) ν. μίλια από το λιμάνι ή το σημείο αναχώρησης, όπου ασκούν τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες. 

2. Τα επαγγελματικά αλιευτικά και φορτηγά σκάφη που είναι άφρακτα (χωρίς κατάστρωμα) επιτρέπεται ν’ απομακρύνονται μέχρι έξι (6) ν. μίλια από το σημείο αναχώρησης ή μέχρι τέσσερα (4) ν. μίλια από την πλησιέστερη ακτή. Εφόσον έχουν κλειστό κατάστρωμα ή διαθέτουν στεγανούς χώρους που να τα κρατούν στην επιφάνεια της θάλασσας μετά την κατάκλυση των ανοικτών χώρων, επιτρέπεται ν’ απομακρύνονται μέχρι δέκα πέντε (15) ν. μίλια από το σημείο αναχώρησης ή μέχρι δέκα (10) ν. μίλια από την πλησιέστερη ακτή. 

«3.α Τα ερασιτεχνικά, ολικού μήκους μέχρι και δέκα (10) μέτρων, άφρακτα (χωρίς κατάστρωμα) και χωρίς στεγανούς χώρους σκάφη, επιτρέπεται ν’ απομακρύνονται μέχρι δύο (2) ν. μίλια από την πλησιέστερη ακτή. Τα σκάφη αυτά, εφόσον είναι μηχανοκίνητα και φέρουν πνευστή σχεδία ή πλευστική συσκευή για το μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό των επιβαινόντων, επιτρέπεται ν’ απομακρύνονται μέχρι τέσσερα (4) ν. μίλια από την πλησιέστερη ακτή ή μέχρι έξι (6) ν. μίλια από την πλησιέστερη ακτή εφόσον εκτελούν πλόες εντός του αυτού ή συνεχόμενων κόλπων. Εφόσον είναι μηχανοκίνητα και κατασκευασμένα με κλειστό κατάστρωμα ή στεγανούς χώρους που να τα κρατούν στην επιφάνεια της θάλασσας μετά την κατάκλυση των ανοικτών χώρων μπορούν να απομακρύνονται μέχρι τρία (3) ν. μίλια από την ακτή και εφόσον φέρουν και τον πρόσθετο εξοπλισμό που προβλέπεται κατά περίπτωση από τις διατάξεις του επόμενου άρθρου μπορούν να εκτελούν ακόμη μεγαλύτερους πλόες σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο αυτό. Τα τοπικά όρια ισχύος των αδειών, αναγράφονται στην άδεια εκτέλεσης πλόων. 

β. Για την κατηγορία των πλόων, η οποία αναγράφεται στην άδεια εκτέλεσης πλόων των ερασιτεχνικών σκαφών ολικού μήκους άνω των δέκα (10) μέχρι και δώδεκα (12) μέτρων, εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 3 του π.δ. 917/1979 (ΦΕΚ 257 Α΄), όπως ισχύει, και είναι ανάλογη των εφοδίων που φέρουν σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού αυτού». 

4. Οι αναφερόμενες στις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος άρθρου αποστάσεις μπορούν να επιμηκύνονται με απόφαση της οικείας Λιμενικής Αρχής ανάλογα με τις ιδιομορφίες και ιδιαιτερότητες της περιοχής τους. «5. Σε μικρά σκάφη με σήμανση «CE» λαμβάνονται υπόψη και καταχωρίζονται στην άδεια εκτέλεσης πλόων και οι τυχόν πρόσθετοι τοπικοί περιορισμοί που τίθενται στη Δήλωση Συμμόρφωσης από τον κατασκευαστή τους». 

«6. Τα ερασιτεχνικά σκάφη ολικού μήκους μέχρι και δέκα (10) μέτρων, μπορούν να επεκτείνουν τους πλόες τους σε λιμένες και όρμους της αλλοδαπής καθώς και να εκτελούν διεθνείς πλόες και πλόες μεταξύ λιμένων ξένου Κράτους, εφόσον πληρούν τις απαιτήσεις του παρόντος Κανονισμού για πλόες εσωτερικού χωρίς τοπικούς περιορισμούς και να έχουν εφοδιαστεί με άδεια εκτέλεσης πλόων στην Αγγλική. Στην περίπτωση αυτή, τα εν λόγω σκάφη πρέπει επιπλέον να διαθέτουν κατάλληλο ραδιοεξοπλισμό που επιτρέπει την επικοινωνία τους με σταθμό ξηράς καθ’ όλη τη διάρκεια του συγκεκριμένου πλου. Ο εφοδιασμός με άδεια εκτέλεσης πλόων στην Αγγλική γλώσσα είναι υποχρεωτικός και για τα σκάφη ολικού μήκους άνω των δέκα (10) και μέχρι δώδεκα (12) μέτρων, εφόσον πρόκειται να εκτελέσουν διεθνή πλου». 

«7. Σε σκάφη ολικού μήκους μέχρι και δέκα (10) μέτρων, εκτός των πνευστών, που δεν φέρουν σήμανση CE, εφόσον ο ιδιοκτήτης τους το επιθυμεί, η διαπίστωση της ύπαρξης κλειστού καταστρώματος ή και της επάρκειας των στεγανών χώρων και ο μέγιστος αριθμός επιβαινόντων που μπορεί να μεταφέρει το σκάφος, βεβαιώνονται από κοινοποιημένο για την πιστοποίηση CE φορέα ή από διπλωματούχο ή πτυχιούχο ναυπηγό ή επαγγελματία κατασκευαστή, αναλόγου είδους σκαφών». 

Από τις παραπάνω διατάξεις συνάγεται ότι σύμφωνα με την παρ. 4 μπορεί η Λιμενική Αρχή με απόφαση της, ανάλογα με τις ιδιομορφίες και τις ιδιαιτερότητες της περιοχής, να επιμηκύνει τα τρία (3) ναυτικά μίλια σε έξι (6) ναυτικά μίλια. Εάν τούτο δεν είναι δυνατό, τότε τα επαγγελματικά σκάφη μεταφοράς επιβατών για να εκτελούν πλόες πάνω από τρία (3) ναυτικά μίλια πρέπει να διαθέτουν πομποδέκτη 

ραδιοτηλεφωνίας και κλειστό κατάστρωμα ή στεγανό χώρο σύμφωνα με την βεβαίωση του κατασκευαστή. 

Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου 

O εκμισθωτής θαλασσίων μέσων αναψυχής (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) υποχρεούται να είναι κύριος των σκαφών που χρησιμοποιεί για την επαγγελματική του δραστηριοποίηση ή κάτοχος αυτών?

 Επειδή έχουν υποβληθεί ερωτήσεις στον σύνδεσμό μας εάν ο εκμισθωτής θαλασσίων μέσων αναψυχής (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) υποχρεούται να είναι κύριος των σκαφών που χρησιμοποιεί για την επαγγελματική του δραστηριοποίηση ή κάτοχος αυτών, διευκρινίζουμε τα παρακάτω. 

Το άρθρο 23, παράγ. 5, του Γ.Κ.Λ 20 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει προβλέπει, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα: 

Στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει συμπληρωματική αίτηση μαζί με τα ακόλουθα δικαιολογητικά:………… γ) ευκρινές φωτοαντίγραφο ασφαλιστήριου συμβολαίου για ασφαλιστική κάλυψη της αστικής ευθύνης του κυρίου, του κατόχου ή οιουδήποτε προστηθέντος ή υπεύθυνου των θαλάσσιων μέσων αναψυχής έναντι τρίτων ως ακολούθως: 

Από τη διάταξη αυτή προκύπτει, ότι ο εκμισθωτής θαλασσίων μέσων αναψυχής (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) μπορεί να είναι κύριος ή κάτοχος των θαλασσίων μέσων αναψυχής (ταχύπλοα σκάφη, εξοπλισμός κ.λ.π.) Δηλαδή, ΚΥΡΙΟΣ ΣΚΑΦΟΥΣ είναι το πρόσωπο που έχει το εμπράγματο δικαίωμα της κυριότητας στο πλοίο και είτε το εκμεταλλεύεται, είτε δεν το εκμεταλλεύεται → κυριότητα χωρίς εκμετάλλευση, ενώ ως κάτοχος του σκάφους θεωρείται εκείνος, ο οποίος όχι μόνο ασκεί τη φυσική εξουσία επ' αυτού (αρθρ. 974 ΑΚ), αλλά και εκμεταλλεύεται το σκάφος ως ιδιοκτήτης ή δικαιούχος σε εκμετάλλευση δυνάμει συμβάσεως με τον ιδιοκτήτη εκμετάλλευση χωρίς κυριότητα. 

Εισάγεται, δηλαδή, για τον καθορισμό της έννοιας του κατόχου, το στοιχείο της εκμεταλλεύσεως, η οποία περιλαμβάνει την άντληση από τη λειτουργία του σκάφους, αμέσως ή εμμέσως, οικονομικού ή επαγγελματικού οφέλους με τη μορφή κέρδους, αλλά και την εξυπηρέτηση διαφόρων αναγκών του κατόχου, όπως είναι η επαγγελματική χρήση του, για την επίτευξη των σκοπών της επιχείρησης του. 

Επομένως και λόγω μη ύπαρξης αντίθετης διάταξης στον Γ.Κ.Λ. 20, ο εκμισθωτής θαλασσίων μέσων αναψυχής (φυσικό ή νομικό πρόσωπο) μπορεί να είναι είτε κύριος είτε κάτοχος αυτών. 

Εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου,